czwartek, 15 stycznia 2015

Zimowo/Jesienne spacery z noworodkiem

Pewnie zastanawiacie się dlaczego taki temat?
Otóż po powrocie z Urszulką ze szpitala, miałam wielki dylemat, kiedy zacząć werandowanie, spacery itp.
Odpowiedzi szukałam w internecie. Niestety nie udało mi się trafić na taką, która by mnie satysfakcjonowała. Porad jest wiele i są one napawdę rozsądne w temacie spacerów Zimowy i Jesiennych.

ale...

co zrobić gdy mamy Jesień, która jest bardziej Zimą, ale Zimą taką, której bliżej do Jesieni?

Tegoroczny koniec listopada to temperatury około +5C, niestety z nocami poniżej 0.

Wszystkie artykuły jakie znalazłam w internecie były pełne porad na temat spacerów Jesiennych przy temp. +10C i Zimowych -5C.

Porady babć i ciotek, "zachęcały" do siedzenia z dzieckiem w domu do ukończenia 1 miesiąca życia, a najlepiej przeczekania całej zimy ( czyli pół roku).

Z pomocą przyszłą odwiedzająca nas Pani Położna. 
Podczas pierwszej wizyty Ulcia miała skończony tydzień i już wtedy dowiedziałam się, by przy temp +5C i deszczowej pogodzie, ubrać malutką i pospacerować pod domem 5 min.



 Czynić to codziennie wydłużając "werandowanie" do półgodziny, a wtedy udać na pierwszy spacerek ( codziennie go wydłużając).






Jak ubrać na spacer noworodka?

Temperatura powyżej 0
1. Body na długi rękaw
2. Koszulka
3.Sweterek
4. Rajstopki
5. Spodenki
6. Czapeczka bawełniana + czapeczka 
7. Kombinezon

Temperatura poniżej 0
1. Body na długi rękaw
2. Koszulka
3.Sweterek
4. Rajstopki
5.Skarpetki
5. Spodenki
6. Czapeczka bawełniana + czapeczka 
7. Kombinezon
8.Okrycie, kocyk, rożek

Są to polecane przeze mnie sposoby ubioru na werandowanie, na spacery warto w zależności od temp. dobrać odpowiedni kocyk do wózka.


Niezależnie od pogody pamiętamy o smarowaniu buźki kremem. Więcej o tym TU.



mam nadzieję, ze porady okażą się Wam pomocne.
pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...