czwartek, 5 marca 2015

Supermoce Mamy

O tym ile człowiek może nie spać, można znaleźć masę badań.
Ludzie biją rekordy w nieprzespaniu, graniu itp. 
Czy ktoś kiedyś badał Mamy ?


Po kolejnej nieprzespanej nocy stwierdzam, że Mamusie posiadają jakieś nadnaturalne Supermoce. Nikt nie zabiera się za przebadanie tego zjawiska, bo wie że nie jest wstanie go udokumentować. Poza tym obali to wszelkie przeprowadzone do tej pory badania.

Jak wpływa na człowieka niedobór snu wg wszechwiedzącej Wikipedi?
Już jedna nieprzespana noc obniża sprawność psychofizyczną. Brak snu przez dłuższy czas powoduje szereg negatywnych efektów psychicznych i fizjologicznych:
  • Zaburzenia nastroju
  • Utrudnione skupienie uwagi
  • Spowolnienie reakcji
  • Spadek motywacji
  • Przecenianie swoich umiejętności i podwyższoną skłonność do podejmowania ryzyka
  • Spadek zdolności twórczego myślenia i umiejętności podejmowania złożonych decyzji

Rekordzistą w braku snu jest Tony Wright – poddał się on eksperymentowi medycznemu i nie spał przez 266 godzin

266h : 24h = 11 dni

Rekord niespania 11 dni? Każda przeciętna Mama nie przesypia więcej dni/nocy i nikt, nie gratuluje jej pobicia rekordu Guinnessa
A co ze skutkami ubocznymi braku Snu? Ewidentni nie badano kobiet, a już na pewno nie Mam.


Zaburzenia nastroju? Nie potrzebny do tego brak snu.
Utrudnione skupienie uwagi?  Nie możliwe przy dzieciach. Wymagają one 150%uwagi.
Spowolnienie reakcji, nie wiem o czym oni mówią. Chwila ciszy i już stoję nad Synem kontrolując co go tak zaciekawiło. Stoję tyłem do dzieci i już wyciągam z buźki Urszulki paluszka, na którego zdaniem Florianka, miała ogromną ochotę.
Spadek motywacji? Do czego? Mimo kolejnej nieprzespanej mocy czuję się bardzo zmotywowana do prania, gotowania ogarniania i zabawy z dziećmi.
Nie przeceniam własnych możliwości zdaje sobie jedynie sprawę z umiejętności do ogarnięcia całej sytuacji, w końcu i tak nikt za mnie tego nie zrobi.

Nie wyspanie się przez 9 miesięcy pierwszej ciąży. Nieprzespane noce niemowlaka, i zaburzone spanie roczniaka, dwulatka, trzylatka. Kolejne 9 miesięcy wiercenia się i od początku życie z niemowlakiem ... 
Tak więc uświadomiłam się w posiadaniu supermocy, bo jak inaczej nazwać prawidłowe funkcjonowanie nieśpiącej od ponad 4 lat Mamy ??

Najgorsza jest świadomość, że nie prześpię porządnie nocy przynajmniej do momentu kiedy moje dzieciaczki pójdą do Szkoły podstawowej. To i tak należy nazwać optymizmem, bo jak pomyślę, że moje nastolatki zaczną wracać późnym wieczorem do domu od przyjaciół, z imprez, to nie wiem kiedy ja będę spała.

Ale cóż przeżyła to moja Babcia, Mama, przeżyje i Ja. 
W końcu nadejdzie taki dzień, że się wyśpię? Prawda? Nadejdzie...?



Pozdrawiam Wszystkie SuperMamy z Super mocami. 
Gratuluję pobicia rekordu Guinnessa :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...