piątek, 17 października 2014

Szczęśliwe Dziecko Szczęśliwa Mama 2014

Akcja Fundacji Szczęśliwe Macierzyństwo po raz pierwszy w Olsztynie! 




Już "kilka" dni po tej niesamowitej akcji. Zdecydowałam się na nią wybrać dzięki informacji od  Dzwoneczkowy Raj Mamy.

To już 9 miesiąc a ja nie miałam pojęcia kogo noszę po serduszkiem. Kilka USG i za każdym razem określana była inna płeć. Nigdy też nie miałam USG 4D, postanowiłam więc pojechać do Aury.

W godzinach od 11.00 do 16.30 urocze Panie, noszące pod serduszkiem drugie serduszko, mogły skorzystać z bezpłatnych badań 3D i 4D oraz konsultacji medycznych! 


W Aurze byłam koło 10:30 i już znalazło się w niej sporo kobietek. Na nieoficjalnej liście byłam 20. Przy oficjalnych zapisach oznaczało to godzinę 14:20 na badanie USG.
Postanowiłam zatem posiedzieć poczekać i posłuchać wielu ciekawych rzeczy.

Oprócz lekarzy specjalistów, były także położne, pielęgniarki, konsultant laktacyjny, dietetyk, eksperci ze szkół rodzenia oraz przedstawiciele Polskiego Banku Komórek Macierzystych. 

Był również przeprowadzony instruktaż pierwszej pomocy pediatrycznej, prezentacja kąpieli niemowlęcia, instruktaż masażu i chustowania! 


Po raz kolejny posłuchałam o udzielaniu pierwszej pomocy niemowlęciu -takich informacji nigdy za wiele.

Pierwszy raz widziałam, uczyłam się jak chustować. Powiem Wam szczerze, że jest to łatwiejsze niż myślałam i zastanawiam się nad kupnem chusty. Po tym porodzie, nie będę miała tyle czasu dla siebie co przy pierwszym. W domku jest już jeden Mężczyzna, który będzie mnie potrzebował niezależnie od tego czy Mała będzie chciała spać czy być na rączkach. Trzeba będzie też wywiązać się z podstawowych domowych obowiązków, myślę,że chusta mi to ułatwi.

Skorzystałam z okazji i skonsultowałam się też z Panią Dietetyk, co do sposobu odżywiania po porodzie i powrotu  do normalnej wagi. Dowiedziałam się, że najlepszym sposobem jest zachowanie szczególnej ostrożności przez pierwszy miesiąc, a później stopniowe rozszerzanie własnej diety i obserwacja malucha.
Dostałam też zaproszenie na pierwszą darmową konsultację dietetyczną.

Są to najcenniejsze dla mnie porady, inne typu jak kąpać dzieciątko czy przystawiać do piersi już  przerabiałam na własnej skórze, więc nie były nowością.

Po długim oczekiwaniu w końcu dostałam się na badanie USG, było ono dla mnie bezcenne nie tylko ze względu na to, że tak wyraźnie mogłam po raz pierwszy zobaczyć swoją Córeczkę, ale i dla tego, że lekarz wykrył lekkie nieprawidłowości i zalecił konsultacje.
Teraz wiem, że warto brać udział w takich akcjach. To nie tylko oglądanie fotek, ale i spojrzenie kogoś innego na ciąże. Lekarz który wykonywał mi badanie przyjechał prosto z Centrum Zdrowia Matki i Dziecka z Warszawy, dało mi to poczucie,ze zna się na tym o czym ze mną rozmawiał.

Całość akcji umilały prezenty od sponsorów:



 magazyn Mamo to ja
magazyn Dobry Dietetyk
witamina C
witaminy dla kobiet w ciąży Novovit Duo
zaproszenie na bezpłatną konsultację Dietetyczną


 śliniaczek Enfamil
"kanapki" WASA





Aura Centrum jest w Olsztynie wyłącznym partnerem programu, któremu patronuje Odeta Moro.




pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...